سال 1394

رديف

عنوان يافته

نام محقق يا محققين

شرح يافته

1

افزایش درآمد عشایر و تمایل به ایجاد تعاونی های بازاریابی جهت تجمیع، بازاریابی و فروش محصولات

وحید یعقوبی


جامعه عشایری تمایل به تشکیل تعاونی ها بازاریابی می‌باشد و در صورت حمایت دولتی از این تعاونی ها با توجه به تجمیع محصولات تولیدی جامعه عشایری در هر منطقه و افزایش قدرت در بازاریابی و فروش محصولات میتوان بین 15 تا 20 درصد درآمد جامعه عشایری را افزایش داد. همچنین محصولات را با کیفیت و قیمت مناسب تر به صورت مستقیم به مصرف کننده نهائی عرضه نمود.

2

افزایش در بهره وری آب

وحید یعقوبی


ارزیابی اقتصادی آبیاری قطره ای در کشت دو رقم کلزا در بهبهان نشان داد که رقم
Hyola 401 دارای توجیه اقتصادی بوده و کارائی مصرف آب آن تا 81/. کیلوگرم بر متر مکعب قابل افزایش بوده و منافع و سود کشاورزان نیز در حدود 60%نسبت به روش کشت رایج منطقه افزایش یافت.

3

افزایش درآمد زائی کشاورزان

وحید یعقوبی


در خصوص کاربرد مالچ در کشت محصول بامیه استان یافته های تحقیقاتی تائید می نماید که ارزش منافع تولید این محصول با استفاده از مالچ مشکی 3/5 و با استفاده از مالچ شفاف 5 برابر افزایش میابد. ضمن اینکه استفاده از مالچ در تولید این محصول با توجه به حفظ رطوبت خاک حداقل بین 35 تا 50% مصرف آب را کاهش خواهد داد.

4

بررسی و رتبه بندی وبگاه‌های سازمان جهاد کشاورزی

هوشنگ حکیمی


بررسی عوامل محتوایی و ساختاری وبگاه‌ها با شاخص های فائو و رتبه‌بندی آنها نشان داد که 50 درصد وبگاه‌های سازمان‌های جهاد کشاورزی از نظر 4 شاخص کلی فائو در وضعیت «خوب»، 87/46 درصد در وضعیت متوسط و 13/3 درصد در وضعیت ضعیف قرار دارند. ضعف‌های عمده وبگاه‌ها بیشتر در شاخص «رابط کاربری و کیفیت فنی»، «دسترس پذیری و کاربرد پذیری»، نپرداختن به ترجمه وبگاه به حداقل سه زبان مرسوم بین‌المللی، وجود صفحات تهی و پایین بودن کیفیت مطالب وبگاه‌ها بوده است.


6.1.15.0
گروه دورانV6.1.15.0