رديف
|
عنوان يافته
|
نام محقق يا محققين
|
شرح يافته
|
1
|
افزایش درآمد عشایر و تمایل به ایجاد تعاونی های بازاریابی جهت تجمیع، بازاریابی و فروش محصولات
|
وحید یعقوبی
|
جامعه عشایری تمایل به تشکیل تعاونی ها بازاریابی میباشد و در صورت حمایت دولتی از این تعاونی ها با توجه به تجمیع محصولات تولیدی جامعه عشایری در هر منطقه و افزایش قدرت در بازاریابی و فروش محصولات میتوان بین 15 تا 20 درصد درآمد جامعه عشایری را افزایش داد. همچنین محصولات را با کیفیت و قیمت مناسب تر به صورت مستقیم به مصرف کننده نهائی عرضه نمود.
|
2
|
افزایش در بهره وری آب
|
وحید یعقوبی
|
ارزیابی اقتصادی آبیاری قطره ای در کشت دو رقم کلزا در بهبهان نشان داد که رقم Hyola 401 دارای توجیه اقتصادی بوده و کارائی مصرف آب آن تا 81/. کیلوگرم بر متر مکعب قابل افزایش بوده و منافع و سود کشاورزان نیز در حدود 60%نسبت به روش کشت رایج منطقه افزایش یافت.
|
3
|
افزایش درآمد زائی کشاورزان
|
وحید یعقوبی
|
در خصوص کاربرد مالچ در کشت محصول بامیه استان یافته های تحقیقاتی تائید می نماید که ارزش منافع تولید این محصول با استفاده از مالچ مشکی 3/5 و با استفاده از مالچ شفاف 5 برابر افزایش میابد. ضمن اینکه استفاده از مالچ در تولید این محصول با توجه به حفظ رطوبت خاک حداقل بین 35 تا 50% مصرف آب را کاهش خواهد داد.
|
4
|
بررسی و رتبه بندی وبگاههای سازمان جهاد کشاورزی
|
هوشنگ حکیمی
|
بررسی عوامل محتوایی و ساختاری وبگاهها با شاخص های فائو و رتبهبندی آنها نشان داد که 50 درصد وبگاههای سازمانهای جهاد کشاورزی از نظر 4 شاخص کلی فائو در وضعیت «خوب»، 87/46 درصد در وضعیت متوسط و 13/3 درصد در وضعیت ضعیف قرار دارند. ضعفهای عمده وبگاهها بیشتر در شاخص «رابط کاربری و کیفیت فنی»، «دسترس پذیری و کاربرد پذیری»، نپرداختن به ترجمه وبگاه به حداقل سه زبان مرسوم بینالمللی، وجود صفحات تهی و پایین بودن کیفیت مطالب وبگاهها بوده است.
|