پنج‌شنبه, 29 شهريور 1403

مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان

  • ساعت : ۱۳:۵۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ 
محقق بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان:
درخت نخل دورریز ندارد/ استفاده از برگ‌های هرس شده نخل به‌عنوان خوراك دام
گرامیداشت روز ملی خرما با حضور محقق بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در شهرستان کارون برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، عزیز کردونی محقق بخش تحقیقات علوم دامی مرکز به مناسبت روز ملی خرما در جمع نخل‌داران ضمن برشمردن فوائد محصولات درخت نخل گفت: این درخت هیچ دور ریزی ندارد و تمام اجزاء آن قابل‌استفاده است. وی افزود: علاوه بر خرما که محصول اصلی درخت نخل به شمار می‌رود؛ می‌توان از برگ‌های هرس شده به‌عنوان خوراک دام و عایق حرارتی سقف دامداری‌ها استفاده کرد؛ همچنین خرمای ضایعاتی و هسته خرما نیز خوراک‌های مناسبی برای دام‌های مختلف هستند.
 هم‌زمان با گرامیداشت روز ملی خرما در شهرهای خرماخیز استان خوزستان، در تاریخ بیست و پنجم شهریور کاروان ترویجی خرما برای نخل‌داران منطقه جنگیه از توابع شهرستان کارون برگزار شد.
 گفتنی است بر اساس آمار سطح زیر کشت نخلستان‌های استان خوزستان، تخمین زده می‌شود سالانه بیش از ۸۰ هزار تن برگ خرما از نخلستان‌های استان تولید شود که پس از فراوری می‌تواند به‌عنوان خوراک دام مورداستفاده قرار گیرد.

 

13.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها