پنج‌شنبه, 29 شهريور 1403

مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان

  • ساعت : ۰۹:۰۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ 
عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان:
پایش و تشخیص بموقع كرم ساقه خوار ذرت مانع بروز خسارت وسیع در این مزارع می‌شود
عضو هیئت‌علمی بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی مرکز، در بیست و پنجمین همایش گیاه پزشکی ایران سخنرانی خود را با عنوان " تغییرات فصلی و توزیع فضایی ساقه خوار ذرت در شمال خوزستان" ارائه داد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، افروز فارسی عضو هیئت‌علمی بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی مرکز، در بیست و پنجمین همایش گیاه­پزشکی ایران با ارائه سخنرانی با عنوان " تغییرات فصلی و توزیع فضایی ساقه خوار ذرت در شمال خوزستان" اهمیت کرم ساقه خوار سزامیا و خسارت اقتصادی آن در مزارع ذرت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر، از یک سو کشت ذرت در سطح استان افزایش یافته و از سوی دیگر تغییرات اقلیمی و افزایش گرمایش زمین، زمینه فعالیت بیشتر کرم ساقه خوار (سزامیا) ذرت را فراهم کرده است.
 عضو هیئت‌علمی مرکز تصریح کرد: این آفت می‌تواند با ایجاد علائم مختلفی چون مرگ جوانه مرکزی و آلودگی میان‌گره‌ها، سالانه خسارت قابل‌توجهی به‌صورت کمی و کیفی به مزارع این محصول مهم وارد کند. وی افزود با تشخیص بموقع، می‌توان مانع بروز خسارت وسیع این آفت شد.
 شایان‌ذکر است این همایش به مدت چهار روز از تاریخ هفدهم تا بیستم شهریور در محل در سازمان پژوهش­های علم و صنعتی ایران برگزار شد.

 

untitled.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها